Як працювати з підручником
1. Прочитайте назву параграфа або будь-якого тексту, уявіть, про що повинно йтися в ньому.
2. Прочитайте текст і визначте, про що в ньому розповідається (про фізичне тіло, фізичне явище, фізичний дослід, науковий факт, закон, теорію, практичне застосування положень теорії або закону).
3. Згадайте, що треба знати про ці елементи фізичних знань (узагальнений план його характеристики).
4. Поставте свої запитання до тексту. Використовуючи текст підручника, дайте відповіді на запитання.
5. Проаналізуйте отриману інформацію з позиції повноти висвітлення проблеми, чіткості і переконливості викладу тощо.
6. Якщо відповідь на будь-яке запитання відсутня, запитайте вчителя або пошукайте потрібні відомості в іншому джерелі.
7. Виділіть незрозумілі слова і з’ясуйте їх значення.
8. Прочитайте ще раз параграф, розділіть текст на смислові блоки й дайте назву кожному.
9. Порівняйте назви кожного блоку з тим, що плануєте розглядати як об’єкт.
10. Найголовніші думки порівняйте з тими, що визначив автор підручника, запишіть їх у зошит.
11. Ознайомтеся із запитаннями в кінці параграфа і дайте на них відповіді.
12. Якщо виникли труднощі, прочитайте текст ще раз і спробуйте знайти відповіді на запитання.
13. Перепишіть у зошит ці пункти і прочитайте їх ще раз.
Як створювати конспект
1. Читаючи матеріал перший раз, розділіть його на основні смислові частини, виділіть головні думки, висновки.2. Якщо створюєте план-конспекг, сформулюйте його пункти, підпункти і визначте, що саме треба включити в план-конспект для розкриття кожного з них.
3. Найсуттєвіші положення (тези) послідовно й коротко викладіть своїми словами або запишіть у вигляді цитат.
4. У конспект включіть не тільки основні положення, але й доведення, конкретні факти і приклади (без детального опису).
5. Створюючи конспект, окремі слова й речення записуйте скорочено, виписуйте тільки «ключові слова», замість цитування робіть посилання на сторінки тексту, який конспектуєте, використовуйте умовні позначення.
6. Розміщуйте абзаци у вигляді сходинок (подібно до пунктів і підпунктів плану), підкреслюйте різними способами, користуйтеся олівцем, ручкою і маркерами різних кольорів.
План вивчення фізичного явища
1. Зовнішні ознаки явища (ознаки, за якими можна розпізнати явище).
2. Умови, за яких відбувається явище.
3. Сутність явища (його пояснення, у тому числі на основі сучасних наукових теорій).
4. Зв'язок даного явища з іншими.
5. Фактори, від яких залежить перебіг явищ.
6. Кількісна характеристика явища.
7. Використання та врахування на практиці.
8. Шкідливий вплив явища на людину, живі організми, навколишнє середовище.
9. Способи попередження (або послаблення) явища.
План відповіді про фізичну теорію
1. Основні поняття і положення. Коло явищ, яке охоплює дана теорія.
2. Ядро теорії: постулати, закони, сталі величини.
3. Основні наслідки теорії.
4. Експериментальна перевірка теорії.
5. Межі застосування теорії.
План відповіді про фізичний закон
1. Що встановлює, визначає, стверджує закон.
2. Хто і коли його відкрив.
3. На основі яких даних сформульовано закон.
4. Які фізичні величини він пов'язує.
5. Формула залежності величин, що входять до закону.
6. Окремі випадки прояву закону.
7. Його дослідне підтвердження.
8. Причинна обумовленість закону.
9. Межі його застосування.
План відповіді про фізичну величину
1. Властивість, яку характеризує дана величина.
2. Визначення величини.
3. Позначення.
4. Формула, що відображає її зв’язок з іншими величинами.
5. Одиниці величини.
6. Методи вимірювання.
7. Прилади для її вимірювання.
8. Зв'язок з іншими величинами.
План відповіді про фізичний прилад
1. Призначення приладу.
2. Будова приладу.
3. Принцип дії.
4. Правила користування приладом.
План проведення фізичного досліду
1. Установіть та сформулюйте мету досліду.
2. Сформулюйте і обґрунтуйте гіпотезу. Гіпотеза - певне припущення, за допомогою якого можна: пояснити явище, обґрунтувати залежність.
3. Сплануйте експеримент.
При розробці експерименту:
- з’ясуйте, що потрібно перевірити;
- з’ясуйте, що треба зробити для перевірки гіпотези;
- намалюйте схему досліду;
- встановіть порядок дій.
4. Визначте умови, за яких треба проводити дослід.
5. Підберіть прилади для експерименту.
План виконання лабораторної роботи
1. Установіть та сформулюйте мету досліду.
2. Сформулюйте і обґрунтуйте гіпотезу.
3. Сплануйте експеримент.
4. Визначте умови, за яких треба проводити дослід.
5. Підберіть прилади для експерименту.
6. Зберіть установку.
7. Проведіть досліди.
8. Зніміть покази приладів.
9. Підберіть найзручніший спосіб запису результатів експерименту.
10. Виконайте обробку результатів вимірювань (зробіть обчислення).
11. Розрахуйте похибку.
12. Проаналізуйте отримані результати.
13. Зробіть висновок за результатами проведеного дослідження, узгодивши їх з метою.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.